jestes w: Home Oprogramowanie Motoryzacja Różnice pomiędzy programem Integra Standard a Integra 5.x Pro
Różnice pomiędzy programem Integra Standard a Integra 5.x Pro PDF Drukuj
Wpisany przez Adrian   
czwartek, 30 lipca 2009 13:49


Funkcje poprawiające ergonomię pracy - drzewo nawigacyjne umożliwiające szybką zmianę modułu, menu kontekstowe pod prawym klawiszem myszy, zapamiętywanie szerokości kolumn i cieniowanie wierszy w oknach; tworzenie wielu punktów sprzedaży, serwisów, magazynów np. serwis samochodowy, serwis podzespołów (np. alternatorów, rozruszników), magazyn główny, magazyn pomocniczy, magazyn olejów, sprzedaż części zamiennych, itp.

Kosztorysy - wstępna wycena napraw - tworzenie kosztorysów pozwala na przygotowanie wstępnej wyceny naprawy. Jeżeli klient zdecyduje się na naprawę można na podstawie kosztorysu szybko i sprawnie utworzyć zlecenie.

Przypomnienia o naprawach – wersja 5.4 Pro wyposażona jest w funkcje przypominania o czynnościach serwisowych, jakie powinny zostać wykonane w danym pojeździe. Wpisy dotyczące konieczności wykonania określonych usług lub wymiany części eksploatacyjnych np. paska rozrządu, oleju, itp. są widoczne jako propozycja do naprawy, z możliwością szybkiego przeniesienia do zakresu zlecenia, np. przy następnej wizycie klienta (można mu zaproponować dodatkowy zakres usług przy następnej wizycie).

Automatyczny import towarów z faktur elektronicznych dostawców części (m.in. Inter Cars, Fota, Inter Team, AD Stachura, AD Dakol, AD Stenmot, Auto Land, Carsmot, Hart, Inter Parts, Gordon, RBPL (Bosch), Nissan Polska etc). Dzięki tej funkcji za pomocą jednego „kliknięcia” zostają wprowadzone na magazyn wszystkie pozycje z elektronicznej faktury zakupu.

Automatyczny eksport danych do programów księgowych – funkcja pozwalająca na eksport rejestru sprzedaży i zapisanie go w postaci pliku (uzyskanie niższych cen za usługi biur księgowych).

Raporty dynamiczne - pozwalają na analizę sprzedaży, zarówno towarów jak i usług, wg różnych kryteriów. Dane zawarte w raportach można filtrować i sortować wg różnych kryteriów, kopiować do innych programów (np. Excel) oraz wyświetlać w formie graficznej (wykresy kołowe i kolumnowe). Wyniki raportów mogą być prezentowane ilościowo, w rbh (dot. usług), procentowo (marża), oraz w cenach netto i brutto. Raporty dynamiczne mają bardzo duże możliwości konfiguracji. W programie istnieje możliwość stworzenia listy raportów z ustalonymi kolumnami i filtrami, dzięki czemu nie ma konieczności tworzenia tych raportów za każdym razem od nowa.

Finanse firmy – wprowadzenie funkcji pozwalających na kontrolowanie finansów firmy. Dostępne są dokumenty: kasowe (KP, KW), bankowe (BP, BW), zakupu (kosztowe, towarowe) oraz liczne raporty dotyczące finansów: raporty kasowe, raporty zobowiązań i należności, raport pozwalający na orientacyjne porównanie wartości zakupów ze sprzedażą, itp. (dochodowość firmy, podatek VAT).

Tworzenie i obsługa faktur zaliczkowych – ta funkcja odpowiada praktycznym potrzebom wielu serwisów (związane jest to z koniecznością bieżącego rozliczania podatku VAT z zaliczek).
Faktury unijne - program został dostosowany do obsługi klientów z państw UE, m. in. poprzez: pola na NIP zgodny ze standardami europejskimi, możliwość tworzenia faktur unijnych, dodanie do kartoteki pojazdów pól charakterystycznych dla UE(np. numer KBA).

Moduł „Magazyn” umożliwia prowadzenie sprawnej i ekonomicznej gospodarki magazynowej. W zależności od potrzeb firmy, za pomocą programu Integra można prowadzić obsługę magazynu. W przypadku gdy firma nie prowadzi ścisłej gospodarki magazynowej istnieje możliwość wykorzystywania kartotek sprzedaży jedynie do rejestracji sprzedanego towaru.
Program Integra 5.4 Pro umożliwia wystawianie dokumentów magazynowych: PZ, PW, WZ, RW, BO, RI, MM oraz dok. korygujących PZK, WZK, RWK. Program umożliwia przeprowadzenie inwentaryzacji, ustalanie dla każdego towaru stanów minimalnych , maksymalnych i zalecanych i generowanie na tej podstawie zamówień, korzystanie z dodatkowych jednostek miary dla towarów, przydatne przy sprzedaży np. oleju z beczek, wycieraczek, itp., stosowanie zamienników numerów kat. oraz masek nr katalogowych. Program w wersji Pro gwarantuje obsługę kodów kreskowych, możliwość określenia liczby zablokowanych oraz zamówionych towarów; określenie lokalizacji towaru w magazynach, przyporządkowanie dostawcy i producenta dla towaru, itd.
Prowadzenie gospodarki magazynowej ułatwiają raporty magazynowe, m.in. raport rotacji towarów, czy raport przekroczeń stanów kontrolnych.

Inne nowe opcje w zakresie obsługi serwisu samochodowego:

- Rozliczanie napraw gwarancyjnych - w przypadku napraw gwarancyjnych w uwagach do zlecenia drukowana jest informacja: „Zlecenie gwarancyjne”. W takiej sytuacji zamiast faktury drukowany jest Protokół Gwarancyjny, umożliwiający rozliczenie naprawy.
- Status zlecenia np. (oczekujące, zakończone) ułatwiający pracę ze zleceniami oraz kontrolowanie bieżącej sytuacji w serwisie.
- Możliwość zdefiniowania właściciela i użytkownika pojazdu – funkcja przydatna np. w przypadku naprawy pojazdów będących w leasingu (właścicielem jest firma leasingowa, natomiast naprawę zleca jego użytkownik).
- Wyliczanie średniego przebiegu pojazdu.

Nowe opcje w zakresie obsługi sprzedaży towarów i usług:
- Możliwość tworzenia faktur na podstawie wcześniej wystawionych dokumentów (paragonów, dok. gwarancyjnych, faktur pro forma, kosztorysów )
- Możliwość stosowania w dok. sprzedaży kompletów - łączenie kilku towarów i usług w jedną pozycję np. ( Montaż auto alarmu, Przegląd po 60 tys. km, Naprawa pompy Diesel ). Klient zamiast paragonu lub faktury z kilkunastoma pozycjami może otrzymać dokument zawierający jedną pozycję.
- Kalkulator do obliczania cen według upustów i marży.
- Dwa terminy płatności na dok. sprzedaży.
- Zbiorcze dokumenty sprzedaży (obsługa flot).

Inne nowe funkcje:
- Obsługa drukarek fiskalnych: Optimus Wiking, Optimus Vivo, Optimus Vento, Elzab Omega, Elzab FP 600, Emar Duo
- Zmiany w programie pod kątem Win XP(aktualnie program pracuje pod Win95/NT/98/2000/XP/2003).
- Możliwość nadawania szczegółowych uprawnień Pracownikom firmy.
- Podział rodzajów kontrahentów (dostawcy, odbiorcy, producenci, itp.)
- Możliwość tworzenia grup cenowych - istnieje możliwość stworzenia kilku cen dla towarów i usług np. „Cena promocyjna”, „Cena detaliczna”, „Cena specjalna”.
- Dodatkowe parametry (cechy własne) dla towarów i usług, pozwalające na dokładniejsze opisy części zamiennych i usług znajdujących się w kartotekach.
- Seryjna zmiana parametrów np. towarów.