Wpisany przez Adrian
|
piątek, 23 października 2009 12:48 |
Outsourcing stał się niesłychanie popularny w ostatnich latach ze względu na ewidentne oszczędności i zwiększenie jakości usług. Outsourcing stał się wyraźnym trendem, gdy rozwój sieci Internet i komputerów osobistych umożliwił integrowanie systemów informatycznych przedsiębiorstwa z zewnętrznymi podmiotami. W szczególności branże takie jak IT (informatyka i telekomunikacja), logistyka, consulting, obsługa prawna i księgowa, ochrona, sprzątanie są niemal w całości outsourcowane.
Dzięki outsourcingowi firma zyskuje:
- Niższe koszty operacyjne i krótszy czas wykonania - zazwyczaj ceny usług świadczonych przez podmioty specjalizujące się w jakiejś działalności są tańsze, ponieważ koszty rozwoju i koszty stałe rozkładane są na wiele podmiotów. Firma specjalizowana lepiej wykorzystuje kadry i infrastrukturę.
- Wyższą jakość usług - firma specjalizująca się w jakimś rodzaju działalności może poświęcać większą część swojego dochodu tylko na rozwój w jednym kierunku. Firma specjalizowana obsługuje wiele podmiotów, dzięki czemu może poświęcać więcej na rozwój w danej dziedzinie, przy czym koszt jednostkowy na obsługiwany podmiot jest niższy.
- Większą elastyczność i kontrolę kosztów - w przypadku outsourcingu podmioty łączy umowa zawarta na z góry ustalonych zasadach. Państwa firma w pełni kontroluje wydatki. W przypadku działań "in house" (w ramach własnej firmy) nikt nie daje Państwu pewności, że praca wykonywana jest w sposób optymalny i w ramach założonego budżetu. Poza tym własność zobowiązuje na lata, przy czym nie jesteście w stanie określić czy to co kupujecie dzisiaj będzie wystarczające za 5 lat gdy firma będzie 10 razy większa lub czy będziecie w stanie to utrzymać gdy obroty spadną trzykrotnie.
|